Inspirerend: Madonna's personal trainer

Gepubliceerd op 16-04-2014 08:00

Inspirerend: Madonna's personal trainer

Beautyfreelancer.nl sprak al eens met de schoonheidsspecialiste van Madonna, maar nu komt ook de personal trainer van the Queen of Pop aan het woord. Want wie, behalve Madonna zelf, zit er achter dat goddelijke lichaam? Want feit is, met haar 55 jaar mag de Amerikaanse zangeres er nog best wezen. Sterker nog, volgens sommigen heeft Madonna een heuse killerbody.

Elke week een nieuw trainingsschema

De naam van deze personal trainer is Nicole Winhoffer. Deze vrouw mag zich momenteel tot de voornaamste personal trainers van Madonna rekenen. Nicole werkt inmiddels zo’n vier jaar met de zangeres samen en die samenwerking bevalt haar goed. Nicole was een van de dansers in Madonna’s Sticky & Sweet-tour. De personal trainer hanteerde haar eigen fitness- en dansregime. Madonna was daarvan zeer onder de indruk. Na afloop van de tour vroeg Madge dan ook of Nicole haar personal trainer wilde worden. Maar hoe gaat zo’n training met Madonna eraan toe? ‘We trainen samen’, legt Nicole uit. ‘Iedere week passen we een nieuw trainingsschema toe, denk aan balans- en evenwichtsoefeningen. Zo dagen we de spieren uit! Elke spiergroep komt aan bod, maar ik leg wel altijd nadruk op een bepaalde spier of lichaamsdeel. Dat is ook afhankelijk wat er op Madonna’s programma staat. Bepaalde fotoshoots vragen bijvoorbeeld om een bepaalde look.’

Een training van 90 tot 120 minuten

Volgens Nicole zijn de oefeningen allemaal gebaseerd op het behouden van een vrouwelijk silhouet. Daarbij staat ze altijd open voor nieuwe oefeningen. Verandering houdt het leuk. En dat blijkt ook wel, want Nicole en Madonna trainen iedere dag. De zangeres heeft zelfs nog nooit een workout overgeslagen! Nicole maakt iedere week een playlist van muziek. Toen Madonna’s laatste album uitkwam, heeft ze zelfs enkele nummers in de playlist verwerkt. Hoe lang duurt zo’n workout eigenlijk? ‘We trainen dagelijks 90 tot 120 minuten. Een workout bestaat uit stretchen, masseren, een warming-up om de bloedsomloop op gang te brengen en oefeningen. Per spiergroep die we aanpakken staan 40 herhalingen per oefening op het programma. Wanneer we een full-bodyworkout doen, trainen we zeven tot tien spiergroepen. Daarna pakken we de buikspieren aan, doen we wat cardio-oefeningen, zoals touwtjespringen of trampolinespringen, en een vijf-minuten-durende cooling down.’

Van dans tot Bikram Yoga

Madonna dankt haar lichaam mede aan een personal trainer

 Naast Madonna traint Nicole Winhoffer ook anderen. ‘Elke dag sta ik rond 05.30 uur op. De eerste klant staat namelijk al om 07.00 uur op de stoep. Met Madonna train ik in de namiddag.’ Nicole probeert veel inspiratie op te doen als het gaat om verschillende trainingsdisciplines. ‘Ik ga naar openbare sportscholen, doe aan Bikram Yoga, volg danscursussen en meer. Op deze manier probeer ik innovatief te zijn, alles wat ik leer neem ik namelijk mee in mijn trainingen.’ De personal trainer vindt het daarbij belangrijk om met anderen samen te werken. ‘Wanneer ik elke dag met dezelfde persoon zou trainen, kan ik niet groeien of outside-the-box denken. Doordat ik nooit stil sta, kan ik ook iedere keer mijn klanten verrassen met nieuwe methoden. Zo blijft het leuk!’ Nicole heeft inmiddels een DVD op de markt gebracht, genaamd 'Addicted to sweat' waarin haar trainingsschema uitgebreid aan bod komt.

 

Tags



Gerelateerde artikelen